Satt och skrev på ett väldigt tråkigt inlägg om hur jag inte visste hur jag skulle strukturera upp mitt arbete. Men tog bort allt, vem vill läsa om sånt?

Sofie heter jag, driver Etsy shoppen catfightback. Där säljer jag mestadels feministiska smycken men har en del ”vanliga” smycken och accessoarer också och jag planerar att utöka ännu mer, med båda feminism och annat.

Jag öppnade shoppen sommaren 2013, men det var först vintern 2014, då jag kom på att jag inte bara ville sälja smycken utan faktiskt sälja smycken som betyder något. Och vad ligger mig närmst om hjärtat? Jo, feminism! Feminismen är så viktig och att förbättra kvinnors liv är något jag absolut vill ägna mitt liv åt. Så jag började göra halsband med kvinnosymbolen på, och det började sälja riktigt bra! Och sedan utökade jag och formade om shoppen till en feministisk shop. Kort därefter blev jag mamma, och några månader senare ensamstående mamma. Med andra ord, tid till något annat än min son blev en bristvara. Så shoppen och min dröm om att starta eget och allt var det innebär fick helt enkelt ligga på is lite. Har hela tiden hållit shoppen öppen och jag har sålt ganska bra men jag har inte alls jobbat så mycket med den och allt runtomkring som jag velat. Startade b.la en blogg. Blev väl inte mer än ett trettiotal inlägg.

Nu är min son ett och ett halvt. Om en månad börjar han förskolan så att jag ska kunna jobba med det här. Hösten är på väg och jag känner stor inspiration och det känns så kul att hålla på det här! Att vara egen företagare är något jag drömt om sen jag var barn, så att jag kan hålla på med det här är ganska fantastiskt. Så… många stora planer och idéer och mål som ska genomföras nu när jag både har tid och lust. Mitt stora och slutgiltiga mål är ha catfightback som enda inkomstkälla. Och den resan börjar nu.

06b909c8e7551373bb0e334ad160ab5d

Kommentera

