På tisdagar är min son med sin pappa så då jobbar jag med catfightback. Åkte in till stan för att köpa lite material och passade på att kolla lite på kläder (mer eller mindre omöjligt med småbarn). Älskar hösten och älskar höstkläder. Hittade hur mycket fint som helst. Men, ju längre jag kollade ju dåligare började jag må. Tankar som, det här kan jag ju ha när jag kommit igång med träningen bättre, eller, när jag fått tillbaka min gamla kropp och liknande började komma upp i mitt huvud. Slutade med tanken, ja jag får väl sluta äta helt enkelt så kanske jag kan ha på mig de här kläderna!

hgfjtut

Snyggt, men hur är det meningen att jag ska matcha detta? Var ska min mage ta vägen?

Som tur är så har jag under åren fått ganska bra distans till hela den här smalhetsen så att jag kan förstå att det är samhället som liksom snackar i mitt huvud, ett sjukt samhälle, som vill att jag ska se ut som ett barn, typ, och att jag inte behöver det, men jag blir så förbannad! Och alla dessa år då jag inte kunnat förstå att det inte är mig det är fel på.

Alla kläder är supertajta, korta tröjor, genomskinliga, tshirts i tunna, fladdriga material, som liksom fastnar i kurvorna och kroppen när man har på sig dem. Allt för att man ska må så dåligt som möjligt. Usj. Fy fan för hela klädindustrin. Fy fan för att de livnär sig på kvinnors dåliga mående.

tryut

När jag var yngre sminkade jag mig jämt, fixade alltid håret, klackar, tajta, tajta jeans och toppar. Och jag hatade min kropp. Tänkte jämt på vad jag åt, vad jag vägde, hur jag såg ut osv. Idag sminkar jag mig typ aldrig, sneakers (alltid), stora tröjor, leggings och koftor, är det jag klär mig i. Och jag mår så bra! Kan gå hela dagar utan att titta mig själv i spegeln. Så skönt. Visst, finns det mycket tankar på mat och kropp kvar, men det är så lite att det är hanterbart, eller hur jag ska säga. Jobbar dock mot att även de ska försvinna. Alltså, man ska ju givetvis klä sig i vad man vill men det blir så uppenbart att klädindustrin och samhället gör kläder som sitter illa, som skvaver, osv för att vi ska må dåligt.

Sen när jag kom hem kollade jag på Malou efter Tio (på tv4 play, var inte i stan sju…) och fina Anna och Lady Dahmer var där och pratade om kroppen och kroppacceptans. Kolla det! Ett tips 🙂 Kolla inte på avsnittet dagen innan med Katrin Zytomierska.. Tror inte hon mår så bra men det ska ju inte vi andra behöva må skit över.

Fat

2 reaktioner på ”Tankar om kroppen och kläder.

Kommentera

