11124928_10153075425993666_1357332401_n

Det blev ingen förskola för min lille kille. Det kändes bara så fel att sätta honom där, även fast det bara skulle vara ca 10 timmar i veckan. Han är så liten, bara 19 månader. Kan knappt prata ens. Nej, han får vara hemma tills han blir minst tre år. Jag har möjligheten (typ, hade väl behövt jobba mer för att kunna känna mig mer ekonomiskt trygg men samtidigt, livet är för kort för att jobba bort det) att ha honom hemma så då tänker jag ha det. Jobb, karriär och pengar kommer i andra hand, han är viktigast.

Det har varit mycket med det senaste dagarna, veckan. Mycket ångest och funderingar men idag bestämde jag mig. Känns så skönt. Har känt mig så stressad, arg, trött, helt utmattad. Som man gör när man går emot vad ens magkänsla säger en. Jag försöker för övrigt att alltid gå efter min magkänsla, den guidar faktiskt alltid rätt. Pirrar det i magen, då gör jag det, vad det nu kan vara. Hoppa av skolan, skaffa barn när man är arbetslös och vet att man kommer bli ensamstående, startar eget även fast det är läskigt och man har typ noll ekonomisk trygghet att falla tillbaka på. Men sen går det ju bra, man måste bara våga tro på sig själv. Får jag däremot som en klump i magen, då vet jag, gå åt andra hållet, detta är inte bra. Och det var så jag kände efter första inskolningsdagen.

Klockan är redan snart halv åtta, tänkte göra lite nya smycken till catfightback OCH till mitt och min systers kommande julmarknad. Så hög tid att sätta igång.

Kommentera

