DSCF1215

(Jag är inte den förste som säger det här men alltså, är fan omöjligt att få till snygga bilder på mat!)

Kikärtspasta med tomatsås, babyspenat och ugnsbakade tofubollar. Första gången jag gjorde det. Och. Alltså, så gott! Kikärtspasta var för övrigt den godaste glutenfria pastan jag smakat.

Jag är vegan. Har varit vegetarian sen jag var 13, alltså i 16 år. Vegan blev jag för 6 år sen och har  varit det fram och tillbaka sen dess. Under min graviditet, då jag mådde konstant illa i 9 månader och inte kunde äta annat än yoghurt och mackor, så struntade jag helt i det och även första tiden med bebis. Hade inte riktigt orken att ta mig till affärer som sålde veganmat. Men nu har jag tagit tag i det igen. Det här med att  vara vegan alltså. Hoppas det går bättre nu och att inte suget efter ost och mjölkchoklad blir för stort… Finns ju iofs väldigt bra alternativ idag men det är ju det här med orken ibland…

En reaktion på ”Dagens veganmat.

Kommentera

