Det är ofta jag gör någonting och jag känner att det är lite menlöst för att ingen kan se det. Alltså, det ligger inte uppe på sociala medier så vad är poängen. Och jag vet ju att så många människor känner så. Så deppigt, vad händer med oss. All detta sökande efter yttre bekräftelse hela tiden. Visst jag gör det ju också. Och vi är ju alla skapelser av vår samtid. Men visst är det trist?

Finns ju många fördelar också, visserligen. Får sjukt mycket inspiration och lär mig väldigt mycket tack vare sociala medier.

Anywhooz, (nu ska jag göra precis detta jag skrev om haha) har idag lyssnat färdigt på två ljudböcker. Först lyssnade jag klart på Martina Haags bok, Det är något som inte stämmer, som handlar om hennes skilsmässa med Erik Haag. Typ iaf. Var inte jättebra, kunde ju varit mer fokus på just skilsmässan och otroheten och allt och inte annat. Men iaf, Erik är ett svin, big surprise. Sen lyssnade jag klart på älskade Kakan Hermanssons bok, Hela Kakan. Så klart skitbra och så ännu bättre när den var uppläst av henne, älskar hennes röst. Och älskar henne och allt hon gör.

Sen läste jag klart Glupahungern, lite småläskig bok som utspelade sig i skogar och sånt läskigt. Helt ok. Skriven av Andrea Lundgren.

Och så håller jag på och lyssnar på Elaine Eksvärds bok, Medan han lever. Alltså, mitt hjärta går sönder. Men den är väldigt bra än så länge och hennes röst, Elaines, är väldigt behaglig att lyssna på.

DSCF7837.JPG

 

Och så läser jag också Gabrielle Bernsteins bok, Spirit Junkie. Som här ligger lite snyggt slängt i min mysiga säng. Köpte den för typ 3 år sedan då mitt intresse för spiritualitet, självutveckling osv var väldigt starkt, och nytt, men sen blev jag gravid, fick barn och allt som hör till så har inte haft tid att läsa. Men började läsa den, äntligen, imorse! Och den handlar om att förvandla sitt liv och leva med kärlek, inte rädsla som ju många av oss, mig inkluderad, gör.

Igår läste jag också ut Rachel Brathens bok, Yoga Girl. Mycket bra! Och tack vare den har jag nu yogat och mediterat två dar i rad! Har velat yoga och meditera, och har gjort det i omgångar, men verkligen velat komma igång med det och göra det till en vana i hur många år som helst. Förhoppningsvis är jag redo för det den här gången.

Jag har alltså skaffat appen Storytel, därav allt detta läsande och lyssnande. Underbart, har saknat det så de senaste åren men säg den ensamstående mamma som har tid med sånt. Men nu är ju lillen med sin pappa så mycket så jag hinner!

 

Kommentera

